MELODIFESTIVALFIASKO!



Med jättemånga (ovanligt många måste jag säga) bra bidrag, ja om jag ska vara helt ärlig hade alla låtarna utom Alla och opera-låten kunnat gå vidare till Eurovision Song Contest. Men nu gick något fel i svenska folkets hjärnor, blev de helt till sig av den mörka manliga rösten eller den otroligt ljusa övernaturliga rösten? Jag vet inte, och kanske jag inte har någon talan eftersom jag inte själv röstade. Men jag måste säga att jag är besviken. Djupt besviken.

Okej att Sarah Dawn Finer hade kunnat vinna, trots att jag inte tyckte om låten. Ännu mer okej att Måns eller EMD hade kunnat vinna, deras låtar var ju jättebra! Eller kanske lilla Emilias härliga låt. MEN VARFÖR VINNER DÅ MALENA? Hon heter ju inte ens Malena utan Magdalena! ARRRRRGHHHH!

Jaja, grattis till dig Magdalena aka Malena till vinsten. Hoppas du gör bra ifrån dig i Moskva, men du ska veta att jag kommer tyvärr inte titta på svt1 den dagen.


Bild: http://www.eventnytt.se/userFiles/articles/melodifestivalen.jpg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback