Fullproppade bussar

Buuuurrriii, vad jag fryser! Som tur är så har jag datorn i knät, och den värmer lite, haha. Det är riktigt tråkigt väder ute! Värsta stormen och grå himmel. Jag vill ju ha SNÖ. =(

Skolan idag var okej. Först basgrupp, skittidigt, sen håltimme, då jag var duktig och gjorde lite matte, sen spanska, lunch och engelska. Efter det gick jag en liten mini tur på stan bara för att jag "missade" bussen.

Alltså, jag börjar bli liite irriterad på bussarna som går mellan min skola och centralen. De är alltid fullproppade och man är typ alltid tvungen att stå upp. Dagar som idag, då typ alla slutar vid tre, behöver man inte ens anstränga sig för att kunna stå upp i bussen för man är klämd som fiskarna i en sardinburk! Jag är seriös nu.
Varför väljer inte skånetrafiken att köra med dragspelsbussar, eller vad det heter, när de vet att det alltid är samma problem!?? Visst går bussarna ofta, typ var femte minut vid den tiden, men vadå, står man och väntar på bussen vill man ju också gärna få plats på den!!!!!!

Nu ska jag inte klaga mer på bussarna utan göra lite läxa istället. =) (?)
Hoppas ni har haft det bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback