Allergier

Mjölkallergi. Jag vet inte ens om det finns något som heter så. Men jag har ju som sagt blivit överkänslig mot mjölk. Under en vecka har jag undvikt mjölk i alla dess former..., nästan i alla fall. Med undantag från en hamburgare, tortillas med ost på x2, en macka med vanligt smör (det var dock ett misstag), keso på mackan igår när jag bara kände att jag ville äta det och idag till lunch, filmjölk.

Jag har inte reagerat på filmjölken än och jag hoppas att jag inte kommer göra det heller, för det är verkligen irriterande (och pinsamt) när ens mage börjar "kurra" helt konstigt och man inte kan göra något åt det i det ögonblicket...

Tur har jag i alla fall, som inte har gått och blivit allergisk "på riktigt". Eller jag är ju allergisk mot jordnötter, vilket verkligen inte är att leka med. Men jag menar att det är tur att jag fortfarande kan äta mjölkprodukter när jag känner för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback