Trötta ben & skoskav

Åh...., hej!

Nu har jag kommit hem från skogen (läses: vildmarken). Jag har skoskav och är jättetrött i både benen och huvudet, men jag ångrar inte dagens promenad på cirka 1,5 mil(!).

Det hela började med att jag och några till från skolan hoppade av på hållplatsen som våra lärare sagt åt oss att hoppa av på. Det var meningen att det skulle finnas någon lärare på plats som skulle möta upp oss, men eftersom bussen var försenad så visade det sig att läraren redan hade gått tillbaka till skogen. Så där stod vi mitt ute i ingenstans och hade ingen som helst aning om var vi var och åt vilket håll vi skulle gå.

Vi hittade dock någon att fråga om vägen, så sedan var det bara att gå i den riktiningen i drygt 3 kilometer. När vi kom fram till skogen hittade vi våra lärare efter en stunds letande. Vi fick karta men ingen kompass.. Sedan var det bara att orientera. Trots att vi gick vilse så hittade vi alla märken(?) och tillbaka. Efter lite mer en 7 kilometers orientering fick vi korv med bröd och dricka. Snacka om att det behövdes!

Sedan var det dags att gå tillbaka de dryga 3 km till busshållplatsen och åka hem igen. Shit pommes frites! Snacka om jobbig dag. Hahahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback