Se Jesus Christ Superstar!


... Jesus Christ Superstar, är du Messias är Gud din far? (En textrad ur en av sångerna i Jesus Christ Superstar).
Igår var jag med familjen på Malmö Opera och såg på Jesus Christ Superstar, med Ola Salo i huvudrollen. Jag måste säga att det var en helt otrolig upplevelse. Alla som medverkade var jätteduktiga! Om ni har möjligheten att se denna fantastiska musikal, så gör det! Ni kommer inte att ångra er.
 
Det var en lite speciell föreställning för de medverkande, tror jag, eftersom det bara var folk som har någon anknytning till kyrkan som satt i publiken. Efter showen applåderade alla jättemycket och när till slut Ola Salo kom in på scenen ställde hela publiken sig upp. Känslan då går inte ens att beskriva, det var verkligen fint.

Som jag tidigare har sagt, SE DEN! Om jag hade haft möjligheten hade jag gärna sett den igen.

Bild: Malmö Opera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback