2009-04-15

Hej!

Hur har dagen varit? Min har varit bra tror jag. Jag fick skjuts av pappa till skolan vilket jag är mycket glad över. Det är så skönt att slippa åka buss.

I skolan hade vi klassråd, som jag inte tycker var till så mycket nytta, och sen hade jag spanska. Men mellan lektionerna hade jag håltimme, vilket var riktigt tur eftersom det var min tur att redovisa på spanskan och jag inte hade börjat på min redovisning än. Så hela håltimmen satt jag och skrev. Själva redovisningen gick väl sådär. Att stå framför några personer och prata, dessutom på spanska, är inte riktigt min bästa egenskap, men ändå gick det helt okej. Jag var såklart nervös, men inte så värst mycket om man jämför med hur jag kan vara. Jag kommer ihåg på mellanstadiet då jag skulle läsa om vad jag hade gjort på helgen eller på något lov och jag började skratta så jag grät på grund av nervositet, haha. Hela klassen började också skratta, såklart. Men det var kul.

Ett problem som uppstod under min redovisning var att jag inte vet hur man säger de olika siffrorna, t. ex. 1679, hur säger man det? Jag hade inte tid att fråga någon, så istället skrev jag upp talen på tavlan när jag kom till dem. Jag tror faktiskt att det var lättare för de som lyssnade att förstå vad jag menade, eftersom att jag inte tror att det är så många i min grupp som har så bra pejl på siffrorna på spanska.

Efter skolan tog jag bussen hem till en kompis. Där var jag hela eftermiddagen (slutade vid 11 och var hos henne vid 13och kom sedan hem vid 17+). Vi bakade och spelade fotboll och såg på tv på datorn. Föresten så tycker jag att det är bra att man kan se på tv-program på datorn nuförtiden. Så var det inte för något år sedan.

Dagen har varit bra och nu ser jag fram emot en lugn kväll! Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback