Today, tomorrow...

.. & söndag. Då är det helg, eller "veckoslut". Om ni frågar mig så tycker jag att det är helt okej att äta godis idag, på en fredag. Men icke sa nicke. Inte en chans. Det är inte ens värt att be snällt en gång till. Den första gången (nu precis vid matbordet) gick inte så bra. Nu vet jag varför vi inte får äta godis.. Det är verkligen för onyttigt. Man blir tjock. (Jag kan säga att jag inte är tjock och det vet jag mycket väl, jag är smal).

Matbordssnack:

Lillasyster E:
- Åh, det är orättvist att man inte har hemkunskap i sjuan. Har man hemkunskap på gymnasiet?
Jag:
-
Nej det har man inte, men om man går hotell & restaurang. Men du det är jättetråkigt att ha hemkunskap i åttan och nian.
Lillasyster M instämmer.
Jag:
-Man får typ aldrig laga mat. Det enda man gör är att städa, och lära sig använda tvättmaskinen. Jag kommer ihåg när vi lärde oss använda diskmaskinen, och sen fick vi laga rotfruktspaj. Det dumma var att vi var tvungna att diska för hand sen, för diskmaskinen fick man inte använda.
Lillasyster E blir lite chockad.
Lillasyster M:
-Jaa, så var det för mig med.
Jag:
-Sen har vi lärt oss hur man städar spisen och ugnen och fläktskåpet.
Lillasyster M:
-Det var helt oljigt och äckligt och dammigt.
Jag:
-Sen fick vi laga inbakad morot. Man lagade den i en järngryta fylld med potatismos....... (fortsätter förklara).
Lillasyster E:
-Det går väl inte.. Då blir ju moset stekt och man kan inte steka mos.
Jag:
-Jo, det blir som en sorts potatisgratäng....
Lillasyster M:
-Det har inte vi gjort än. Man får göra det i nian.
Jag:
-Det äckligaste av allt var nog ändå när vi skulle städa skolans toaletter.... urk!
Lillasyster M & jag börjar skratta lite tyst...
Lillasyster M:
-Det gör man vid jul och när innan sommarlovet.
Lillasyster E:
-Men hur ska alla klasser kunna städa toaletterna. Det finns ju inte så många.
Jag:
-Man delar upp det så att någon tar toaletten och någon väggarna och någon handfatet och någon taket.
Lillasyster E:
-Då ska man ju välja taket.
Jag:
-Nej, för det är där alla gömmer sin sprit.
Jag och lillasyster M börjar gapskratta. Hahaha.

P.S. Allt jag och "lillasyster M" sa var lögner, förutom det där sista, med spriten.... D.S.

Haha, jag förstår inte var jag får alla mina idéer ifrån.. Haha.
Hoppas ni inte blev alltför uttråkade...
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback