SPINDEL!

Hej! Imorse hände världens läskigaste sak (om man är rädd för spindlar).

Jag var mycket försenad & bussen gick om ca 5 minuter. Bestämde mig för att cykla till busshållplatsen (vilket jag aldrig brukar göra). När jag hade cyklat en liten bit upptäckte jag att världens största spindel hade gjorde ett nät vid mitt styre och att den själv satt i det. Jag har sett spindeln tidigare för den har bott vid vårt köksfönster.
    Hursomhelst blev jag jätterädd & skrek, såklart. Som tur var fanns det bara en person i närheten, som jag känner, så jag gjorde inte bort mig fullständigt.
   Rädd som jag var övervägde jag om jag skulle lämna cyklen och springa till bussen istället, men insåg att jag då skulle missa den. Så jag började cykla vidare, snabbt men försiktigt och jag höll koll på den äckliga spindeln hela tiden. När jag nästan var framme (skulle bara cykla över ett övergångsställe) började spindeln klättra upp på styret!!!!!! Tur att jag redan var framme, så jag klarade mig.
   Skakande av rädsla hoppade jag på bussen, som jag hann med på sekunden.

Historien tar inte slut här, för jag behövde ju få hem cykeln igen!
   När jag hoppade av bussen (efter skolan) funderade jag på att lämna min cykel. Jag gick och tittade om spindeln satt kvar och övervägde en stund om jag skulle våga ta bort den. Men det vågade jag inte. Så jag fick gå hem och lämna cyklen i cykelstället.
   Tur att jag har en pappa som också åker buss. Jag bad honom ringa när han kom till hållplatsen så att vi tillsammans (han) skulle kunna ta bort spindeln och så att vi sedan skulle kunna cykla hem tillsammans.
    Pappa tog bort spindeln, som han först inte såg, snabbt och lätt. Nu bor den i en blomma på det lilla torget. Men vad för sort det var undrar jag fortfarande. Riktigt stor och äcklig!!!

Hehe, hoppas ni orkade läsa denna hemska berättelsen.
Kramar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback