Resevecka

  Hejsan!
Hoppas ni har klarat er fastän jag inte har skrivit något i min blogg. Jag har nämligen haft fullt upp.

I helgen var jag i Blekinge, hos min moster. Vi var mitt ute i skogen, man hade inte ens täckning på mobilen! När jag kom hem var jag så trött att jag bara hann packa upp och packa ner igen. Tänkte skriva och berätta att jag skulle vara borta i tre dagar till, men så blev det inte.


I Blekinge.


Nu har jag kommit hem från Gamleby. Alla 1:or från skolan åkte dit. Egentligen var det ganska kul där, fast det var helt mycket folk! Och "norrköpingare". Vi hade inga riktiga lektioner utan bara typ " lära känna" övningar. Så det var chill. Dock var lärarna jättestränga, vilket de inte var i Stockholm. Vi var tvungna att vara inne i huset klockan 22:30 & på våra rum 23:00. Då gick lärarna runt och checkade så att alla var på sina rum.

 
Kladdkakebakning första kvällen i Gamleby.


Första natten försökte jag och en kompis smyga ut. Vi öppnade dörren och det verkade inte vara någon där. Min kompis bara "Det är lugnt". Så hör vi en röst lite längre bort som säger "Är det?". Det var en lärare så inte att det var lugnt. De satt verkligen och lyssnade efter dörrar som öppnades. Helt jobbigt. Direkt visste vi att vi skulle bli tvungna att vara på våra rum. Tråk.


Grillning andra kvällen i Gamleby. Jag var "förste-grillmästare" eller något. Haha.


Jag är helt trött nu brooshaan. Har åkt buss i typ 5 timmar! Nästan alla runt omkring mig har pratat "broshhaan & mannen-språket". Nu har det liksom fastnat i min hjärna också.
I nästan varje mening jag säger tänker jag "broshaan" men jag försöker att inte säga det. Pappa blev inte så glad över mitt nya språk. Inte jag heller. :(

Nu ska jag hitta på något annat, typ se på tv eller något.
Ha det bra! Kramar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback