Fikatips: Lomper

Här kommer jag med ett fantastiskt gott fika tips! Jag vet inte om det är nyttigt eller onyttigt. För det är nämligen lomper med smör och socker på. Lomper är gjort av potatis, och det tycker i alla fall jag låter nyttigt, men sen är det ju smör och socker på också... Så kanske lite onyttigt.

Hursomhelst, så här gör du:


1. Köp ett paket "Lomper". Säljs för det mesta i Norge, men kan också finnas på andra ställen. Jag rekomenderar märket Buer.




2. Ta ut en lompe och bre lagom mycket smör på den.




3. Sockra hela lompen.




4. Rulla ihop den! Klar att äta!

Tips: Det kan vara svårt att veta hur mycket smör och socker man ska ha på när man inte har gjort det innan. Därför brukar jag när jag har rullat ihop den trycka i ena sidan för att smöret ska pressas ut. Om du ser lite socker då är det lagom! Men det är vad jag tycker, alla är ju olika!

S
maklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Jennilie

Härligt! :) Good luck!

2008-09-03 @ 16:48:54
URL: http://dayswithjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback