Var är snön?

En gång för länge sedan skrev jag in en insändare till Postis. Det var efter jul vid årsskiftet (kommer inte ihåg vilket år) tror jag och det hade inte snöat sedan oktober (då det kom lite lite snö som var kvar i någon dag) så jag bestämde mig att skicka in ett brev med en insändare till Sydsvenskan. Insändaren innehöll bara en liten mening. Det var en fråga. En fråga om var snön höll hus.

Var är snön?

, stod det. Dagen då insändaren publicerades i tidningen snöade det. Det hade äntligen kommit snö. Hade Anders på Postis-redaktionen sett till så att det hade blivit snö för att göra mig lycklig eller hade jag bara haft väldigt tur?

Nu är snart oktober över och än har det inte kommit någon snö här i Skåne. Varför kommer inte snön hit tidigt? Den väntar alltid till februari, mars. Jag vill ha snö. Jag vill kunna vakna på morgonen och se att hela gräsmattan är vit. Att veta att jag när jag vill kan ta på mig mina längdskidor och gå ut och åka skidor på åkern här utanför. Så vill jag ha det. Men jag vill också ha en stor skidanläggning som bor granne med mig, så att jag kan åka skidor/snowboard nedför ett berg också. Det är det bästa jag vet tror jag. Nästan i alla fall.


Haha, vaddå nybörjare?

Kommentarer
Postat av: LiMechanique

Svar:Det hoppas jag också. Tack desamma (:



Själv längtar jag inte alls tills snön kommer. Hatar när det är kallt. Då är våren bäst tycker jag. Lagom varmt, lagom kallt.

2008-10-29 @ 11:06:39
URL: http://limechanique.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Åh, åka snowboard. Jag ska lära mig det nu till vintern. Är det svårt? :)

2008-10-31 @ 13:09:42
URL: http://eiza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback