Hon åt larver!

Varning till alla känsliga läsare!

M
in mamma har under denna veckan stått och smaskat på delikatesskakor från Italien. Igår skulle hon som vanligt smygäta en kaka under tiden hon lagade mat. Tyvärr var detta den sista kakan och hon ville ha mer. Så hon började äta smulorna. Efter ett tag upptäckte hon att det inte var smulor i förpackningen, det var en massa döda larver!

Det betyder att hon under denna veckan kan ha ätit både larver och larvägg! Äckligt.. stackars mamma!! Som tur är verkar hon tycka det hela är väldigt kul, för igår när pappa berättade vad som hade hänt låg hon på golvet och gapskrattade. Själv var jag påväg att spy. Pappa var liksom lagom trevlig och berättade det när jag fortfarande åt (de andra hade redan ätit upp sin mat). Ni tror inte jag åt upp min mat va?

Hoppas nu inte ni får fobier för resten av era liv, som jag kommer att ha. xD



Update:
Mamma säger,
Tänkte bara berätta att jag överlevde larverna! Kanske inte så dumt i alla fall med proteinrik föda?
Lite rättning önskar jag - jag åt inte en massa smulor som var larver. I en delad kaka såg jag en liten fet larv - OBS såg - inte ÅT! Har jag tur så åt jag ingen alls...

Så som ni märker verkar det som om hon inte fick i sig några larver... fast jag vet inte om jag kan lita på det. Hon har varit lite konstig hela veckan.. ;)

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Tänkte bara berätta att jag överlevde larverna! Kanske inte så dumt i alla fall med proteinrik föda?

Lite rättning önskar jag - jag åt inte en massa smulor som var larver. I en delad kaka såg jag en liten fet larv - OBS såg - inte ÅT! Har jag tur så åt jag ingen alls...

2008-10-11 @ 12:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback