Boktips

Från och med idag tänkte jag att så fort jag har läst en bok så ska jag berätta lite om den, om den är läsvärd och så. Ni fattar poängen va? Ni får gärna ge mig boktips också om ni känner för det!! =)

 
 

Liv & Lovisa, av Emma Granholm

Boken handlar om Liv, en tjej som bor med sin mamma i en liten tvåa, och Lovisa, en tjej som bor med sin pappa i ett stort lyxigt modernt hus.
Liv och Lovisa går i samma klass och de avskyr varandra. De tål verkligen inte varandra.
En dag kommer Livs mamma hem lycklig, hon har blivit kär. Kär i en kille som heter Martin...

Jag tycker boken var bra. Den fick mig att tänka lite. Den är lite sorglig, men inte sådär "översorglig". Det är gott en bok man kan läsa när man har slut på idéer på vad man ska låna på biblioteket, men enligt mig kanske det inte är en bok som man rusar till biblioteket för att äntligen få låna den och läsa den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback