Filmtips inför helgen

Hej!
Nu är det snart helg, så därför tycker jag att det skulle vara passande att tipsa om några bra filmer som man kan se om vädret fortsätter att vara såhär dåligt!




Save the last dance - Jag tyckte inte denna filmen verkade så väldigt bra, men när jag såg den ville jag bara se den igen och igen. Den handlar om en tjej som i hela sitt liv har dansat ballet, men så dör hennes mamma, och hon vill inte längre dansa. Hon blir kär.......



Mean Girls - Den är min absoluta favoritfilm! Den är riktigt tjejig, så den kanske inte är det roligaste för en kille att se på. Den handlar hur en tjej vill vara populär och så förvandlas hon till typ värsta knäppisen! En kopia av den populäraste i poppis-gänget, typ. Jättebra film!



An Unfinished Life -  Denna filmen är sorglig och riktigt bra. Det handlar om en mamma och hennes dotter som flyr från mammans pojkvän. De åker till dotterns farfar, pappa till dotterns pappa som har dött. Farfarn är inte så glad när de kommer, men efterhand blir dottern och farfarn bättre och bättre vänner.

Se dem, de är grymt bra allihopa!! Även om de inte är speciellt nya, så rekomenderar jag dem verkligen!
Själv hade jag tänkt att jag skulle se Atlantis 2 och Ciao Bella.

Massa kramar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback