Nästan en krock & en massa regn



Ni ser själva, regn...... regn.... jaa, faktiskt REGN! Tänk om det hade varit snö istället.... =) Det har regnat typ hela dagen, men jag har upptäckt att det precis slutade. Men förmodligen börjar det ösa ner snart igen, jag förväntar mig tyvärr inget annat.

Hade bara en halvtimmes lektion idag, som vanligt. Men efteråt stannade jag på svenska-workshop, har grammatikprov så jag behövde verkligen lite hjälp. Nu förstår jag nog skillnaden på adverbial och attribut. Men satsdelar är egentligen en hel gegga med ord och konstiga bisatser... Hihi.

Usch, idag när jag satt i bussen påväg hem så var det skitnära att vi krockade med en bil! Riktigt läskigt var det!!! Det var såhär att vi (bussen) kom på "huvudleden", men så svishar det förbi en bil tvärs över vägen i en himla fart. Man såg typ bara en färgklump. Bussen tvärnitade och var typ en centimeter ifrån att krocka med fartgalningen! Det var lite läskigt måste jag säga. Att vara så nära att krocka. Usch.
Sen backade bussen tillbaka för att se om bilen fått gott samvete och kört för att förlåta oss, men icke. Den var spårlöst försvunnen. =S

Idag fick jag veta en lite kul sak... Min svenskalärare är lika gammal som min storebror!!! Blev riktigt chockad för jag trodde verkligen att min lärare var äldre.... xD

Nu ska jag ta och läsa lite. Ha det mysigt i regnet! ♥

Kommentarer
Postat av: Fanny

Några planer inför kvällen?? :D

2008-12-02 @ 13:27:30
URL: http://faaanys.blogg.se/
Postat av: Lena

Fy så läskigt med bussturen fast tur att du hade en uppmärksam bussförare, det kunde ju gått illa! Vissa borde inte ha körkort!



Här snöar det..fast det som kom igår var borta i går kväll så vi får se hur länge detta stannar. Bara två mil bort är det regn, så det kan vara :)



Ha en fin dag!

2008-12-02 @ 14:48:45
URL: http://lenakald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback