Ensam i skolan, nej tack!

Hej igen!

Nu är det mindre än en vecka kvar tills jag börjar skolan. Eller börjar gymnasiet rättare sagt. Det känns lite hemskt. Jag vet inte vad jag ska ha på mig än! Har inte råd att köpa något nytt p.g.a. datorn jag köpte i helgen, men jag klarar mig nog ändå.
Frågan i min hjärna är just nu: "Tänk om jag inte får några kompisar". Jag känner ingen som ska börja där jag ska och tänk så känner alla andra någon! Att vara ensam är INTE kul. Jag vet. Det var just det jag var sista terminen i 9:an. Jag "dumpade" min kompis som jag inte tyckte jag hade något gemensamt med och då trodde jag att jag kunde vara med några andra, men så blev det inte riktigt. Jag blev väl en vandrare kan man säga. Gick från grupp till grupp. Men det funkade det med. Fast lite tråkigt var det ändå ibland när man satt där ensam i matsalen eller tillsammans med några lärare och åt.
Så ska det inte bli igen. Det har jag bestämt!

Jag har insett att jag har ganska mycket att göra denna veckan.
Imorgon ska jag åka buss så att jag vet exakt var jag ska åka när jag börjar skolan. Föresten, vad tycker ni man ska ha med sig första dagen? Pennor, anteckningsblock, kalender? Hjälp mig!
Förhoppningsvis blir det även god mat då, BAGELS/bagles. Mums fillibabba!
På fredag börjar Malmöfestivalen. Har inte kollat riktigt vad som händer då, men är det någon bra artist åker man väl dit.
Lördagen kommer spenderas hos några vänner till familjen. Kanske vi sover över, vet inte än.
Sen är det söndag och då är det liksom sista dagen innan skolan börjar!! :S

Som ni kanske märker har jag rätt mycket att tänka på (tycker jag)..
Ha det bra!
Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback